dikey ve yatay oklar

vintage
biri bana anlatsın programı vasıtası ile ""Ajda Pekkan"" ın yaz yaz yaz adlı şarkısını yıllar sonra tekrar dinleme fırsatı buldum ,
şarkıda sürekli  bir grup inceli kalınlı dikey hat başka bir grup inceli kalınlı yatay hattı fütursuzca ve rassal periyotlar halinde kesmekle meşgul ,
bu şarkıda yukarı ya da aşağı yönde azalan ya da artan çizgi ya da form yok ,  yani yüksek oranda de stijl 
ben bir tek judas priest in köküne kadar "maskülen" müzikler ürettiğini düşünürken sözkonusu şarkıdaki bu insanın gözüne gözüne giren ifadeyi farkettikten sonra fikrim değişti , (ha bu arada yaz yaz  Judas ın "Turbo Lover" adlı şarsısına cok benzio hatırlatiim :) 
ifadenin kaynağı Ajda Pekkan’ın stiliyle de alakalı elbette , ama bir vurgu abartısı var ki , takılıp kalmamak elde değil , şarkıda sözlerin bu vurguya etkisi Ajda Pekkanın hissettikleri ile ne kadar alakalıdır bilmiorum  , ama bildiğim bir şey var ki bu şarkı benim için de önemli bir referans (bkz: refer) noktası olacak ,
 
Yine başka bir geçen gün Işın Karacanın bir şarkısına (hatta klibine) TV de dekgeldim , şarkı sanırım memleketimin sınırları dahilinde vücuda getirilmiş en funk çalışma idi , hemen o anda Ajda Pekkan aklıma geldi , zamanında ve hatta yakın tarihlerde bile Ajda Pekkanın benzer janrda işlere imza atmış bulunduğunu hatırladım , fakat hep bir kültür-ruh eksikliği vardı onlarda ,  sanırım Ajda Pekkanın o bir türlü hakkında gelemediği işi bu Işın abla becermişti …..  vee fakat bu yaz yaz yaz  hadisesi ile  meselenin bir becerme – düzme – pompalama oldu bittisinden ilerde biryerlerde olduğunu da görmüş oldum , evet aynen böyle  (haa Işın Karaca halen daha funk o da ayrı konu)
 
hmmm bi de Sezen Aksu bir röportajda ; müzik alanına ilk atıldığı dönemlerde hep Ajda Pekkan ı taklit ettiğini , ama başarı hadisesiyle ilk tanışmasının kendi olma yetkinliğini gösterebildiği dönemler olduğunu..   söylemişti ,   
onun bu lafları da her yılın belli dönemlerinde aklımın bir taraflarına uğrar , neyse ki hatırladım da bu yazıya eklemiş oldum :)
 
 
lafı gelmişken ajda pekkan hakkında :
 
ilki Cem Karacanın bu Abla hakkında söylediği bir laf olan :  süpersıtar, megasıtar edirne’den sonra kim sıtar
 
fikret kızılok da yine aynı abla için bir şarkı bile yazmış :
 
ne kadar da güzel ve şuh tanıtılırsın
oysa gerçekte bir maskarasın
bir maymunsun şarkıların içinde
bir papağan süper renk ve biçimde
önemi yok erdemin mühim olan paradır
bir bilinse ki o ne tezgahtır

bir günah gibi ah günah gibi
her bilinçsiz kafada günah gibi
bir şarkısın mutfakta,
bir heves kokonada,
ve bir sevda patronda…

 
…………………………………………………
 
bu iki adamcağız da öldü gitti , geride hala suratını germekle meşgul ajda pekkan kaldı ,
trajikomikimsi
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s